?

Log in

 
 
05 March 2011 @ 01:56 am
[Translation] - Myojo March 2011, Hey! Say! MAP (Inoo x Yabu)  
I've translated Myojo March 2011.
It's Hey! Say! MAP and for this month is Inoo and Yabu.
Theme for this month is Fog.
They talked about things that makes them confused.

As usual,
Thanks to Miki-san, my Japanese friend, for helping me with patience. 本当にありがとうMikiさん^^
and thanks to koigaii for English Beta, sorry for asked you to do this quickly m(_ _)m

A/N : This is for inooislove sorry Rosechan, i'm so late to finish this again *bow bow bow*
and for keiyuu_ruka hope this can be a little treat for your dejection (i feel it too) of what we talked about lately ^^

Enjoy it...



JUMP members broke out of the confusion!

Inoo: Such smoke is often used at the production of popular music show and on the stage when working like us.

Yabu: I wonder if the smoke seems cold or hot to the audience.

Inoo: Actually, the smoke is not cold or hot. Wow, think that the presence has been terribly misted. Then, Yabu-san please tell me the confusing things recently.

Yabu: Confusing things?? Ah, I have some. I wonder why Oedo Line runs in such deep point [TN: There are many many train lines at Tokyo. Especially subway lines are very complicated. So, Oedo line runs the most deep place].

Inoo: Hahaha!! That’s your confusing thing in daily life!!!

Yabu: Should Odeo Line pass such a deep point?

Inoo: Certainly, that’s a mystery. It’s terribly deep. When we use Odeo Line, the distance to the home became longer. So, it is displayed that it would only take about ten minutes at time when check it by “Transfer Guide”

Yabu: Do you have some confusing things? Inoo-chan... 

Inoo: I have confusion about women, there are women with long nails, right?

Yabu: Su, suka, sukaripu…

Inoo: It’s sukaripuchua (T/N: it means ‘nail’). I wonder how they wash rice. It’s very inconvenient, isn’t it? (Pink: Women with long nails doesn't do such kind of work that's why they keep their long nails.  Beta: Inoo-chan, woman with long nails doesn’t wash rice!! That’s why the nails are long!!!)

Yabu: I think so too. When they’re washing their hair, how do they do it? And can they open the canned juice?

Inoo: Yes. I think that decorated fingernail is beautiful and cute, but women with long nails make me confuse.

Yabu: It’s so long that it’s seems like pen. Apply ink on the tip of the fingernails, then you start to write with it..

Inoo: Our conversation went too far and is getting sillier… (laugh)

Yabu: When it comes to the confusing member, it would be Keito. That guy, once the hair stylist touched his hair he would say “Don’t touch me.” (Beta: that explains your hair style ne, Keito)

Inoo: That is really confusing (laugh)

Yabu: Because Keito always style his own hair, so he says like that to the hair stylist. But, why in English? Then Keito always put “XOXO” at the end in the series of mobile website (Pink: Keito write essay regulary on mobile page, I think it means JUMP Paper). I always pronounce it as ‘Kuso Kuso’ (T/N: Damn! Damn!). A few days ago I asked Keito, he told me that it stands for ‘Kiss and Hug’ (laugh). That guy really has western style after all.

Inoo: Takaki too. He said Chinese’s [Wo Ai Ni] as [O Ai Ni]. It should be pronounced as [Wo Ai Ni].

Yabu: Because you studied Chinese in college you will really pay attention about it, Inoo-chan.

Inoo: However, seeing Takaki happy when saying that [O Ai Ni]. I can’t say anything (laugh).


Yabu’s room changed into a tropical rain forest like the one near the equator?!

Yabu: The object is the same ‘smoke’; but when it’s referred (said) as ‘smoke’, then the impression is very smelly. But when it referred as ‘steam’, then it would give the ‘happy feeling’.

Inoo: Humidifier in winter, always rely on something like it (Inoo meant: humidifier is very important in winter)

Yabu: When I was doing the stage play “She Loves Me”, in order to protect my voice, I set the humidifier at the maximum level then sleep. My mom was angry because the wallpaper in my room is peeling off (laugh). 

Inoo: Excessive humidity is not a thing that often happened, right?

Yabu: When seeing the hygrometer and found out that it showed 80%, it feels like the tropical rain forest near the equator. Can pick a lot of banana~

Inoo: It’s so troublesome (laugh). For me, speaking of steam then it would be the hot pot

Yabu: Ah, hot pot is good

Inoo: I like any kind of hot pot (Pink: You like any kind of food since you're glutton lol. Beta: Glutton Inoo!! ). The moment when the lid is opened, the expanding steam and the aroma… It’s the best!! Ah, steam bath is also very good.

Yabu: Sauna!!

Inoo: Sauna sounds cool too (laugh). For me I’m good at the hot spring (onsen) 

Yabu: Hot spring is good. Let’s go together!! (Pink and Beta: Yabu taking Inoo a date to Onsen~~ Yoohooo~!!!!) 

Inoo: So, hot spring is steaming, hot pot is steaming too, and put-on-humidifier, it’s also steaming.

Yabu: There are steams more and more, we made the wallpaper sloppy, we might have to compensate for the wallpaper.

Inoo: We have to compensate wallpaper so we may have to pay much money at this travel (laugh).

END


From Inoo to Previous Yabu ( Jan 2004)
 
His face so small. I met Yabu at the audition when wanted to go to the elevator. When I don’t know where to go and I’m lost, my mother said “Follow that child from behind”. That child was Yabu.


From Yabu to Previous Inoo (March 2005)
 
Although it’s more childish that now, basiclly no change. It's almost 10 years already being together with Inoo. When was Jr. we are going to the amusement park together. Our age is same, feeling suit. It’s quite a lot things that can only said with Inoochan.   

 
 
THOUGH MAYBE I'M NOT GONNA POST THIS IN ANY COMMUNITY,
I posted it already.
DON'T EVER THINK TO REPOST THIS TRANSLATION!
If you want to share this article to the other, feel free to link back my journal. But please don't repost or re-translate this translation.
Thank you in advance.

 
 
Current Location: My World
Current Mood: gratefulgrateful
Current Music: Eternal - Akanishi Jin
 
 
 
Kizaaoisoranohikari on March 4th, 2011 06:13 pm (UTC)
I wonder how they wash rice. It’s very inconvenient, isn’t it? <- I have long nails but unexpectedly I could wash the rice w/o problem~ Xp Xp

LOL Sankyuu for translating~ XDD
Pink Pinkkawaiinopink on March 4th, 2011 06:36 pm (UTC)
Really???
I can't do that yo~~ the rise will definitely get into my nail.
moreove if the nail is decorated with nail art, It will very inconvenient yo~

You're welcome ^^
(Deleted comment)
Pink Pinkkawaiinopink on March 5th, 2011 04:56 pm (UTC)
It's ok now, i change my mind
I posted it already ^^
(Deleted comment)
Pink Pinkkawaiinopink on March 5th, 2011 04:57 pm (UTC)
Hahaha...
Yes, stupid Takaki...

You're welcome ^^
(Deleted comment)
Pink Pink: pic#手をつないでkawaiinopink on March 5th, 2011 04:58 pm (UTC)
YES, THIS COUPLE REALLY CUTE AND LOVE!!!

Ruka: InooBu <got the bunny>keiyuu_ruka on March 5th, 2011 04:49 pm (UTC)
whoaaaaaaaa~~~ let's say that today is my lucky day!!
i got so many things related to yabunoo , yahhooooiiii!!!!
/flutters

finally you made this pinkuchan, ILY ILY ILY!!! >,<

my mother said “Follow that child from behind”. That child was Yabu.
FATE!!!!!
Pink Pinkkawaiinopink on March 5th, 2011 05:12 pm (UTC)
Omedetou~~!!!!!
Glad you're happy today... always be happy is good for your healthy LOL

Yeah, finally i made this, after a long long time.
I'm sorry for make you waiting so long *bow*
I bet you already knew what i would say Rukachan *copy from your's* LOL

YabuNoo were fated to be together right?!!!
(no subject) - keiyuu_ruka on March 5th, 2011 05:45 pm (UTC) (Expand)
(no subject) - kawaiinopink on March 5th, 2011 06:19 pm (UTC) (Expand)
(no subject) - inooislove on March 7th, 2011 12:33 am (UTC) (Expand)
(no subject) - kawaiinopink on March 7th, 2011 03:37 am (UTC) (Expand)
satsukisora: itadakiMASSUsatsukisora on March 5th, 2011 05:06 pm (UTC)
can inoo stop relating every single thing to rice? such a RICE FREAK. lol.
He can join Nishikido Ryo and make a Johnny's Rice Club |D

thanks for translating :)
Pink Pinkkawaiinopink on March 5th, 2011 05:17 pm (UTC)
LOL
He love rice so much that make him can't thinking other things except rice hahaha..

You're welcome ^^
Katrinakatrinalacson on March 5th, 2011 07:15 pm (UTC)
Permission♥
hi~,,,:)
I'm Katrina...:)
Thanks for the translation...:)
i think it's your first time translating...;)
I'll link back, ne~...:)
I'll post the link here:
http://krooxy.wordpress.com/hey-say-jump/
and also,
http://katrinalacson.livejournal.com/12824.html

Thank you once again!!! ♥
Pink Pink: pic#Inoo-chankawaiinopink on March 6th, 2011 03:55 pm (UTC)
Re: Permission♥
Actually, this is the second.
i don't post to any comm the first one, maybe soon...

Hai, douzo...

You're welcome ^^
lobakismelobakisme on March 5th, 2011 11:19 pm (UTC)
hahaha..they're soooooo cute!!!! >,< so hilarious and random.....
Pink Pinkkawaiinopink on March 6th, 2011 03:56 pm (UTC)
Hilarious and random but so cute right?!!!! ^^
(no subject) - lobakisme on March 7th, 2011 02:53 pm (UTC) (Expand)
amamae: inoobu1amamae on March 6th, 2011 03:03 am (UTC)
nice!! :D
It’s quite a lot things that can anly said with Inoochan
yayyyyyyyyy
thanks^^
Pink Pink: pic#Glutonkawaiinopink on March 6th, 2011 03:57 pm (UTC)
You spoted that too ^^
Yaaaayyyyyy o(^^)o

You're welcome ^^
bluerose1523: inoobu win!bluerose1523 on March 6th, 2011 03:25 am (UTC)
thank you very much for sharing and translating! XD

it's so full of inoobu...♥
Pink Pink: pic#幸せのカップルkawaiinopink on March 6th, 2011 03:58 pm (UTC)
Full of YabuNoo ^_^

You're welcome ^^
ilovekeiinooilovekeiinoo on March 6th, 2011 06:33 am (UTC)
lol . hohoho , washing rice ? haha . and he's so curious about it na . xD
ooooh, Keito does his hairstyle ? cool ! sankyuuuu for translating ! :]
Pink Pink: pic#見てこれ!!!kawaiinopink on March 6th, 2011 03:59 pm (UTC)
Yes, Keito di his own hair style...

You're welcome ^^
keanne: pretty_keikeannegirl01 on March 6th, 2011 06:37 am (UTC)
HAHA. InooBu is so cute~ <3

OYES! Yabu was asking Inoo for a date in Onsen. Muahaha! XD

Thanks~! :)
Pink Pinkkawaiinopink on March 6th, 2011 04:01 pm (UTC)
INDEED!!!! ^^

LOL as expected from pervy Yabu,
WTH he asking Inoo date to Onsen...

You're welcome ^^
yamadaisukiratihku on March 6th, 2011 08:32 am (UTC)
thank you so much for translating
yabu and inoo is sure very close each other ne..
Pink Pink: pic#だきしめてkawaiinopink on March 6th, 2011 04:02 pm (UTC)
Absolutely.
YabuNoo is very close to each other..

You're welcome ^^
dexelmine: yabu | gimme a kissdexelmine on March 6th, 2011 11:00 am (UTC)
Yabu: When seeing the hygrometer and found out that it showed 80%, it feels like the tropical rain forest near the equator. Can pick a lot of banana~

oh my god -.- how old is yabu?! is it what in 21 y.o boy's brain when talking about tropical rain forest??? XDDDD
thank you XDDDD
I spotted some InooBu moments XDDDD

thank you for translating
Pink Pink: pic#手をつないでkawaiinopink on March 6th, 2011 04:04 pm (UTC)
he's a child trapped in adult bodies LOL
yes, spot YabuNoo...

You're welcome ^^
チュイタ: inoobusweet_pleione on March 6th, 2011 01:47 pm (UTC)
uah, i'm sooo late
>,<

when first i saw this yesterday on my friends page, there's no link, the second after the link was up, i couldn't get here because it said 'access denied'
and then i forgot about it
>,<

but yokatta, i can read this translation
inoobu...
♥♥♥
kya, kou-chan asked inoo to onsen >,<
*bias*

and the first encounter they had, i can't forget it

thanks for translating
^^
Pink Pinkkawaiinopink on March 6th, 2011 04:06 pm (UTC)
My bad, I'm sorry
This is my first time posting translation in comm so i make many mistake.
I'm really sorry...

Yes, Yabu asking Inoo to Onsen.
my bias too but bias is bias right?!!!

You're welcome dear ^^
(no subject) - sweet_pleione on March 7th, 2011 01:08 am (UTC) (Expand)
(no subject) - kawaiinopink on March 7th, 2011 03:41 am (UTC) (Expand)
(no subject) - sweet_pleione on March 7th, 2011 01:56 pm (UTC) (Expand)
(no subject) - kawaiinopink on March 7th, 2011 04:42 pm (UTC) (Expand)
(no subject) - sweet_pleione on March 8th, 2011 06:19 am (UTC) (Expand)
RosesForInooinooislove on March 7th, 2011 12:31 am (UTC)
Uwah.Finally, someone translate this.
Thank you pinky chan.I love you x 10000000
So they were talking about fog and confusing things.haha.They should talking about love instead.
So what i spotted here: Onsen date, inoo's mother asked him to follow yabu,they went to amusement park together when they were kids and yabu share secret with inoo.muahahaha..this article made me happy.
Pink Pinkkawaiinopink on March 7th, 2011 03:50 am (UTC)
Yes, finally i finish it. I'm sorry i take very long time again to finish this *bow bow*

They should talking about love instead ABSOLUTELY

Onsen date, my crazy mind going wild again *bang head to wall*
This couple are fated to be together from the beginning right?!!

(no subject) - inooislove on March 7th, 2011 05:33 am (UTC) (Expand)
(no subject) - kawaiinopink on March 7th, 2011 04:47 pm (UTC) (Expand)
(no subject) - inooislove on March 8th, 2011 04:58 am (UTC) (Expand)
(no subject) - kawaiinopink on March 8th, 2011 06:43 am (UTC) (Expand)
irmanies: YabuHikairmanies on March 7th, 2011 08:51 am (UTC)
Yabu: Because Keito always style his own hair, so he says like that to the hair stylist. But, why in English? Then Keito always put “XOXO” at the end in the series of mobile website (Pink: Keito write essay regulary on mobile page, I think it means JUMP Paper). I always pronounce it as ‘Kuso Kuso’ (T/N: Damn! Damn!). A few days ago I asked Keito, he told me that it stands for ‘Kiss and Hug’ (laugh). That guy really has western style after all.
---> kyahahaahaha... 'Kuso Kuso' XDD

thank you for sharing this :)
Pink Pinkkawaiinopink on March 7th, 2011 04:49 pm (UTC)
Keito is a western boy LOL

You're welcome ^^
NakajimA: inoobualiciaswr on March 8th, 2011 04:24 am (UTC)
This is the most awesome crosstalk I've read this week. xD

Thanks for translating. xD
Pink Pink: pic#チュウ!!!kawaiinopink on March 8th, 2011 04:49 am (UTC)
This couple is really awesome and funny LOL

You're welcome ^^
secret_21secret_21 on March 8th, 2011 07:57 am (UTC)
Thank u for this xD
as expected from inoo who always curious over girls xD
haha
they're so cute !
Thank u again :D
Sweet Like a Chic Cherry Colaranzeratihmcfly on March 10th, 2011 12:23 pm (UTC)
kyaaaa inoobu^^
helooo Ratih desu,
i love them a wholehearted..!! YES InooBu is LOVE, and i love when Yabu said "Hot spring is good. Let’s go together!!" LOL.. tenkiu for translating n share..
kouta_yanagikouta_yanagi on July 21st, 2011 06:11 am (UTC)
Thank's for the translating..!^^

This time is the first time I give u a comment, so
Hello and nice to meet you^^
MC-Taku: Hokku praytakunyan on August 7th, 2011 09:56 am (UTC)
Uwah~
YabuNoo~~~
I love them so much ^^
Such a perfect couple xD
Kei loves to eat xD and what about Kota?? He is so skinny xDD

Thanks so much for YabuNoo~ ^^

I wanna re-translate this into my language so badly~ plz~
But I'm not allowed T_T